Читати ще
Найважливіше для вчителя математики – розвивати логічне і математичне мислення, просторове уявлення, винахідливість, кмітливість, зосередженість та інші позитивні риси особистості. Високу ефективність у цьому процесі мають ігри та ігрові ситуації, вони сприяють формуванню інтересу до вивчення математики і прагнення до знань.
Важливо, щоб учні розуміли можливість практичного застосування знань, усвідомлювали, для чого вони вивчають математику. На уроках я намагаюся забезпечувати свідоме і міцне оволодіння учнями системою математичних знань, навичок і вмінь, які є необхідними у повсякденному житті і майбутній трудовій діяльності і достатніми для успішного оволодіння іншими навчальними предметами.
Важливим завданням вважаю моральне, трудове, економічне, естетичне, патріотичне виховання, формування позитивних рис характеру учнів і на уроках математики, і в позаурочний час. Завжди прагну дотримуватись "Вимог до математичної підготовки учнів", докладаю всіх зусиль, щоб кожен учень оволодів обов'язковим мінімумом знань, умінь і навичок, які передбачені програмою для ЗОШ.
Шукаю такі методи навчання, які дозволяли б засвоювати необхідний обсяг знань. Отже, мова йде про активний пошук інтенсивних методів, форм і засобів навчання, до яких відносяться :
- цілеспрямованість навчання;
- посилення мотивації навчання;
- збільшення інформативної ємності змісту освіти;
- прискорення темпу навчальних дій;
- розвиток навичок навчальної праці.
Для формування інтересу до вивчення математики я намагаюся розкривати учням прикладне значення кожної теми, зв'язок її із проблемами сучасності. На уроках знайомлю учнів із сферами застосування набутих на уроці знань, наприклад, використання методів математичної статистики у реальному житті.
Прагну, щоб кожен учень оволодів обов'язковим рівнем знань, умінь і навичок і разом з тим здібні до математики школярі по можливості максимально глибоко засвоїли не тільки обов'язковий матеріал, а й додатковий.
Намагаюся так навчити учнів, щоб вони вміли застосовувати свої знання. Прикладна спрямованість навчання математики сприяє формуванню стійких мотивів до навчання взагалі і до навчання математики зокрема. Постійно створюю запас математичних моделей, які описують реальні явища і мають загальнокультурну значимість і вивчаються в суміжних предметах, встановлюю міжпредметні зв'язки математики з іншими предметами, у першу чергу, з природничими, працюю над виробленням в учнів міцних обчислювальних навичок. Обчислювальні засоби дають змогу вдосконалювати не лише обчислювальну культуру учнів, але й методику викладання математики. Привчаю учнів конспектувати, бо вважаю, що складання конспектів привчає школярів до чіткості, акуратності, вміння висловлювати свою думку лаконічно і зрозуміло. Знайомлю учнів з системою загальноприйнятих скорочень. Це дає можливість підвищувати темп мовлення під час пояснення. Використання учнями конспектів готує їх до майбутнього навчання у вищих навчальних закладах. Посилення мотивації до вивчення математики відбувається і за рахунок підбору навчального роздаткового матеріалу – я намагається підбирати для кожного учня свій варіант завдання, бо вважаю, що чим більше варіантів, тим краще.
Мої учні люблять працювати у групах, в яких кожен мусить виконати посильне завдання і зробити свій внесок у колективну роботу. Найважливішу роль у моїй роботі відіграють уроки, але й позаурочні заняття приносять велику користь, тому проводжу різні типи уроків, щоб підтримувати інтерес до вивчення предмету.
Я намагаюся враховувати вікові особливості учнів (матеріал повторюється, але на кожному новому ступені він має складніший вигляд).
Приділяю багато уваги роботі учнів із підручником. Це дає можливість їм час від часу працювати самостійно.
Найчастіше застосовую такі
а) методи навчання :
діалогічний;
алгоритмічний;
б) методи викладання :
пояснювальний;
спонукаючий;
стимулюючий;
в) засоби навчання :
об'єкти навколишнього середовища;
таблиці;
картки;
підручники;
записи на дошці;
г) типи уроків :
подача нового матеріалу;
закріплення знань, умінь, навичок;
перевірка знань, умінь, навичок;
комбінований;