М А Т Е М А Т И К А
А Л Г Е Б Р А
Г Е О М Е Т Р І Я
Icon

- 1 -

А який Ви вчитель?

Вчителька української мови Олеся Калинич у своєму блозі в іронічній формі описала типи сучасних педагогів.

Вона зазначила, що класифікацію розроблено на основі багаторічних спостережень та власного педагогічного досвіду, і запропонувала колегам знайти серед описів самих себе.

  1. УЧИТЕЛЬ-КОЛЕКЦІОНЕР. Такого вчителя можна помітити на багатьох майстер-класах, тренінгах. Дуже часто реєструється на онлайн-курси заради важливої мети – отримати сертифікат. Його професійна лексика рясніє поняттями «скрайбінг», «леп-бук», «сторітелінг», «гейміфікація»… Зазвичай учитель цього типу не використовує всі практики в роботі, адже його завдання – колекціонувати.

  1. УЧИТЕЛЬ-ФОТОГРАФ. Добре, що сучасна дійсність винайшла Instagram. Адже зараз важливо не провести урок, а зробити про нього фотозвіт – так би мовити, довести, що урок був, що діти до школи прийшли, за партами (бажано якось їх гарно скласти) сиділи. Для «фотографа» важливим є використання «спецефектів» у кадрі: якомога більше карток, наліпок, більше… та будь-чого, головне – якомога більше. Тоді кадр яскравіший. Чим більше фото, тим кращий учитель.

  1. УЧИТЕЛЬ-БЛОГЕР. Щойно пролунав дзвінок на перерву, а «вчитель-блогер» уже повідомив півсвітові, що сьогодні в нього було на уроці, що написали діти у творах і про що він думав протягом останньої години. Байдуже, що це не завжди цікаво іншим, адже колеги зазвичай роблять те саме, що й «блогер», тільки не публікують. Підтримує тісні зв’язки з учителями всіх типів, бо вони – джерело його творчості.

  1. УЧИТЕЛЬ-ПІДПРИЄМЕЦЬ. Продати можна все – ось девіз учителя цього типу. А й справді, чого б не підзаробити на власній праці? У хід ідуть тести, таблиці, схеми, блокноти, щоденники. А що? Є попит – є пропозиція. Якщо «вчитель-підприємець» ще й дуже творчий, то він може продавати й роботи фотографа, і блогера, й інших підприємців.

  1. УЧИТЕЛЬ-НУШ. Він попереду всіх змін. Концепцію НУШ іще тільки писали, а цей учитель уже поділив клас на 7 зон. Його зачаровують усі реформи і, як наслідок, не влаштовують написані кимось конспекти чи підручники. Він готовий створювати нові методики й навіть нові правила. Часто це нове – трохи «закручене-перекручене» старе. Потай від зайвого ока «учитель-НУШ» усе-таки полюбляє користуватися добре перевіреним «старим».

  1. УЧИТЕЛЬ-НОСТАЛЬГІЯ. твердо переконаний: раніше все було не так. І діти були вихованіші, і вчителів шанували, і програма легша, і підручники зрозуміліші. Живе спогадами (на рівні зітхань) про минуле. Намагається минуле пристосувати до вимог ХХІ століття, але зазвичай йому це не вдається, що викликає ще більше суму, відчаю й безнадії.

  1. УЧИТЕЛЬ-ДЕТЕКТИВ. Завжди в пошуку – тільки не себе, а винних. Любить у невдачах когось звинувачувати. Не важливо, хто винен: родичі учня, підручники, програми чи МОН узагалі – головне, щоб можна було когось критикувати. Часто страдниками стають «ностальгісти», які еволюціонували й вирішили не просто страждати, а озвучити наболіле. Прикметно, що «детективи» самі нічого не створюють, адже інакше їх теж можуть у чомусь звинуватити.

  1. УЧИТЕЛЬ-ПРОКУРОР. Його основне покликання – шукати недоліки в роботі інших, критикувати й засуджувати, виносити вироки. Зазвичай такий учитель діаметрально протилежний до «вчителя-НУШ». «Прокурор» нічого власного не пише, бо поле його діяльності – критика вже створеного кимось. Типологічно «прокурор» близький до «детектива», але є головна відмінність: «прокурор» критикує, не вдаючись до пошуку причин явища.

  1. УЧИТЕЛЬ-ТІНЬ. Він за всіма спостерігає. У соцмережах не коментує практично нічого, щоб не помилитися й не бути підданим критиці. Не можна сказати, що «вчитель-тінь» не творчий. Ні, часто навіть навпаки. Просто в нього принцип «Мовчання – золото». Зазвичай про «тінь» знають у вузьких колах і міні-групах, де йому фізично сховатися неможливо.

  1. ПРОСТО ВЧИТЕЛЬ. Він просто любить дітей і намагається бути чесними і з ними, і з собою. Він професійний. Його уроки цікаві. Часом «просто вчитель» поєднує ознаки кількох вище наведених типів, але сказати, який у ньому тип переважає точно, важко. Зараз, читаючи цей текст, «просто вчитель» посміхається, бо розуміє, як важливо в сучасному світі бути оригінальним, сучасним і водночас залишатися собою.


Джерело: Блог Олесі Калинич
Володимир Харченко,
старший викладач кафедри прикладної математики, інформатики, і освітніх вимірювань Ніжинського державного педагогічного інституту імені М.В. Гоголя, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя

Виявляється,якість математичної і природничо-наукової освіти в Україні вважається ще й досить пристойною:
26-32 місце серед 137 країн. І навіть краща, ніж в Англії, Чехії чи Польщі. Можна тоді тільки уявити наскільки жахливий стан даної освіти в інших країнах.



Квінтиліан. Кодекс вимог до вчителя

Марк Фабій Квінтиліан (лат. Marcus Fabius Quintilianus - найвідоміший із римських педагогів, ритор (вчитель красномовства), автор «Повчання оратору» (лат. Institutio oratoria) — найповнішого підручника ораторського мистецтва, який дійшов до нас з античності.Квінтиліану належить прогресивна думка про те, що всі діти мають певні позитивні задатки від природи, а завдання вихователя — розвинути їх. На засадах гуманізму Квінтиліаном сформульовано цілий кодекс вимог до вчителя, а саме:
  • Хай вчитель сам не має вад і не терпить їх в інших.
  • Хай суворість його не буде похмурою, а лагідність не веде до розслаблення, аби не виникли ненависть чи зневага.
  • Хай будуть довготривалими бесіди про моральність і добро - бо чим частішим буде умовляння, тим менша буде потреба  в покаранні.
  • Хай учитель не буде дратівливим і не потурає тим, хто потребує виправлення.
  • Хай буде простим у викладанні, терплячим у роботі, більше старанним, ніж вимогливим.

















    Чи сподобалась Вам ця інформація?

    цікаво
    нудно
    байдуже
    інша відповідь
       

    Дякую,що знайшли час для відповіді!